MUĞLA BODRUM İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Haziran 2020 Mesleki Çalışma Programı Detayları

Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü tarafından Öğretmenlerin 2020 Haziran Dönemi Mesleki Çalışma Programı detayları belli oldu.
Haziran 2020 Mesleki Çalışma Programı Detayları

Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü tarafından 43501582-774.01.01-E.7526711 sayılı Haziran 2020 Mesleki Çalışma Programı konulu 5 Haziran 2020 tarihli resmi yazı yayınlandı. 

Covid-19 salgınının kontrol altına alınması ve halk sağlığının korunması amacıyla Cumhurbaşkanlığı tarafından alınması gereken tedbirler belirlenmiş; bu çerçevede Bakanlığımıza bağlı eğitim kurumlarında uzaktan eğitime geçilmiş ve uzaktan eğitim süresi 19 Haziran 2020 tarihine kadar uzatılmıştır.

Covid-19 salgını kapsamında alınan tedbirler doğrultusunda kontrollü normalleşme sürecinde; Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 38 inci, Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin 87 ve 88 inci, Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliğinin 52 nci maddeleri doğrultusunda Bakanlığımıza bağlı her derece ve türdeki eğitim kurumlarında görevli yönetici ve öğretmenlerin 22-30 Haziran 2020 tarihleri arasında yapacakları mesleki çalışmalar, aşağıda yer alan hususlar çerçevesinde gerçekleştirilecektir.

1-Öğretmenler mesleki çalışmalarını kendi okul/kurumlarında yapacaklardır. Ancak salgın nedeniyle idari izinli olduğu dönemde görev yaptığı ilden ayrılanlar bulundukları il/ilçelerdeki okul/kurumlarda mesleki çalışmalarını yapabileceklerdir.

2-Görevli olduğu ilden başka il/ilçede mesleki çalışma yapacak olan öğretmenlerin öncelikle görevli bulundukları okul/kurum müdürlüklerini yazılı olarak (bilişim kanalları üzerinden) bilgilendirmek kaydıyla https://mebbis.meb.gov.tr adresi başvuru modülü üzerinden bulundukları yerin il/ilçe ve mesleki çalışma yapmak istedikleri okul/kurum müdürlüklerini tercih edeceklerdir.

3-Görevli olduğu ilden başka il/ilçede mesleki çalışma yapacak öğretmenlerin çalışma bitiminde çalışmalara katıldıklarını gösteren ilgili okul/kurum müdürlüklerinden alınacak yazı ile birlikte hazırladıkları raporları görev yaptıkları okul/kurum müdürlüklerine teslim edeceklerdir.

4-İdari izinli olan personel mesleki çalışma süresince de idari izinli sayılacaktır. "MEB, idari personelin göreve başlamasını istedi" haberimizde yer alan Personel Genel Müdürlüğünün 01.06.2020 tarihli ve 7259041 sayılı yazısında yer alan personel idari izinlidir.

5-Mesleki çalışmalar, il/ilçe milli eğitim müdürlüklerince Ek-1 Mesleki Çalışma Programı çerçevesinde mahalli ihtiyaçlar doğrultusunda gerekli düzenlemeler yapılarak yürütülecektir.'' denilmiştir.

Millî Eğitim Bakanlığının 2023 Eğitim Vizyonu hedefleri doğrultusunda Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği'nin 38, Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'nin 87 ve 88'inci, Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği'nin 52'inci maddelerine uygun olarak okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, hayat boyu öğrenme kurumlarında görevli yönetici ve öğretmenlerimizin bireysel, mesleki, alana yönelik bilgi ve becerilerinin artırılması, eğitim ve öğretim süreçlerinde karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik yeni becerilerin kazandırılması, öğrenci, veli ve çevre ile etkileşimlerinin geliştirilmesi amacıyla Haziran 2020 mesleki çalışma programı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünce hazırlanmıştır.
1. MESLEKİ ÇALIŞMALARIN AMAÇLARI
1. Eğitim ve öğretimin niteliğini geliştirmek ve verimliliği arttırmak.
2. Öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkı sağlamak.
3. Yenilenen, güncellenen öğretim programları hakkında öğretmenlerin bilgilenmelerini ve içeriğini müzakere etmelerini sağlamak.
4. Derslerin işlenişinde uygulanan yöntem ve teknikler, kullanılan öğretim materyalleri ile ölçme ve değerlendirme kriterleri hakkında öğretmenlerin bilgi ve tecrübe paylaşımında bulunmalarını sağlamak.
5. Eğitim ve öğretim süreçlerinde karşılaşılan sorunları tespit etmek ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirmek.
6- Öğrenci, veli ve çevre etkileşimini artırmak.
7. Eğitim ve öğretim uygulamalarındaki iyi örneklerin paylaşılmasını sağlayarak özgün çalışmaları geliştirmek.
8. Öğretmenlerin ders kazanımlarına yönelik yazılı ve görsel yeni öğretim materyalleri ile içerikler hazırlamalarına, geliştirmelerine ve paylaşmalarına destek olmak.
9. Öğretmenlerin bireysel gelişimlerine katkı sağlamak.
2. MESLEKİ ÇALIŞMALARIN HEDEF KİTLESİ
Temel Eğitim, Ortaöğretim, Mesleki ve Teknik Eğitim, Din Öğretimi, Hayat Boyu Öğrenme, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı kurumlar ile Bakanlığımıza bağlı farklı türdeki kurumlarda görev yapan tüm yönetici ve öğretmenler.
3. MESLEKİ ÇALIŞMALARIN İÇERİĞİ VE MÜZAKERE EDİLECEK KONULAR
1. 2023 Eğitim Vizyonu: Bakanlığımızın 2023 Eğitim Vizyonu hedefleri doğrultusunda okullar/kurumlar tarafından gerçekleştirilen çalışmaların değerlendirilmesi.
2. Öğretim Programı ve Kazanımlar: Dersin öğretim programındaki amaç ve kazanımlarının ne ölçüde gerçekleştirildiği, hedeflenen amaçlara/kazanımlara ulaşılmasında ne gibi sorunlarla karşılaşıldığının müzakere edilmesi. Yenilenen, güncellenen öğretim programları uygulamalarının değerlendirilmesi.
3. Okul Dışı Öğrenme Etkinlikleri: Okul dışı öğrenme ortamlarında işlenecek ders ve kazanımlara uygun yeni etkinliklerin üretilmesi ve paylaşılması.
4. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Derslerin öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri ile örnek ders işleniş biçimlerinin paylaşılması.
5. Öğretim Materyalleri: Ders konularının öğretiminde eğitim teknolojilerinden yararlanılması, materyallerin değerlendirilmesi, materyal kullanımı ve paylaşımı.
6. Sosyal Kültürel Etkinlikler: Derslerde verimliliği artırmak için yapılan okul içi ve dışı sosyal-kültürel etkinliklerin değerlendirilmesi.
7. Sınıf Yönetimi ve Akademik Başarı: Sınıf yönetimi, derslerin işlenişi sürecinde yaşanılan sorunlar ve çözüm önerileri, öğrencilerin ilgisini arttırmak ve eğitimdeki akademik başarı düzeyini yükseltmek için yapılabilecek çalışmalar.
8. Ölçme ve Değerlendirme: Derslerin özelliklerine göre kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme kriterleri ile tekniklerinin görüşülmesi.
9. Mesleki Gelişim: Öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimleriyle ilgili yapmaları gereken çalışmaların, başvurabileceği kaynakların (kitap, dergi, makale, eğitim materyalleri, CD ve İnternet adresleri vb.) tespit edilip değerlendirilmesi.
10. Özel Eğitim Uygulamaları: Kaynaştırma/bütünleştirme uygulamaları kapsamında sunulan eğitim hizmetlerinin müzakere edilmesi. İl/ilçe millî eğitim müdürlükleri, Genel Müdürlüğümüzce gönderilen çerçeve programı gözeterek yerel ihtiyaçlara göre aşağıdaki başlıklar ve benzeri konularda il/ilçe bazında mesleki çalışma faaliyetinde bulunabilirler.
1. Bütün eğitim kademelerinde özel eğitim uygulamaları (özel eğitim sınıfları, evde eğitim, destek eğitim odası, kaynaştırma eğitimi, otizm vb.)
2. Kapsayıcı eğitim bağlamında okul yöneticilerinin mesleki becerilerinin gelişimi eğitimi
3. Kapsayıcı eğitim bağlamında okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin rehberlik becerilerinin geliştirilmesi eğitimi
4. Yazılım geliştirme uygulamaları eğitimi
5. Eğitimde inovasyon için tasarım odaklı düşünme
6. Bilgi işlemsel ve algoritmik düşünme uygulamaları eğitimi
7. Zekâ oyunları uygulamaları eğitimi
8. Akıl ve zekâ oyunları eğitimi
9. Müze eğitimi
10. Masal anlatıcılığı eğitimi
11. Oryantiring eğitimi
12. Doğa yürüyüşü eğitimi
13. Bir öğretmen bin ritim eğitimi
14. Türkçenin kullanımı ve diksiyon eğitimi
15. Köy okullarında birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlere mesleki gelişim eğitimi
16. Öğretmenlik meslek etiği eğitimi
17. Okul-aile iş birliği eğitimi
18. Okul tabanlı afet eğitimi
19. Kariyer rehberliği (meslek seçimi, sınav sistemi vb.) eğitimi
20. Ergenlik çağında bulunan öğrencilere yönelik sınıf yönetimi ve disiplin eğitimi
21. Okulda ilk yardım eğitimi
22. Öğrencilere çevre bilinci kazandırma eğitimi
23. Şiddetin nedenleri ve şiddete karşı alınabilecek önlemler
24. Okul ve çevre güvenliği eğitimi
25. Değerler eğitimi
26. Kaynaştırma eğitimi
27. Bireyselleştirilmiş eğitim programları
28. İşletmelerde mesleki eğitim, staj veya yoğunlaştırılmış eğitim uygulamaları
29. Öğrenci devamsızlığının azaltılması için alınacak tedbirler
30. STEM eğitimi
31. Robotik ve kodlama eğitimi
32. Teknoloji ve madde bağımlılığı eğitimi 

Çarşı Mah. Neyzen Tevfik Cad. Bodrum Hükümet Konağı Kat 1 Posta Kodu48400 Bodrum/MUĞLA - 0 252 316 10 34

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.